سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه فردی

توسعه فردی چیست؟

  • توسعه فردی یک فرآیند مادام‌العمر است. در این فرآیند یاد می‌گیرید که توانایی‌ها و قابلیت‌هایتان را بهبود دهید، هدف از این قابلیت‌ها را در زندگی پیدا کنید و از آن‌ها برای استفاده از حداکثر پتانسیل‌هایتان استفاده کنید.
  • در این فرآیند شما روی خودتان سرمایه‌گذاری می‌کنید. روی توسعه‌ فردی برنامه‌ریزی می‌کنید و اینکه چطور در مقایسه با خودتان بهترین باشید. وقتی که این کار را می‌کنید، روابط، کار، زندگی خانوادگی و حس کلی شما در مورد زندگی روبه‌راه‌تر می‌شود.البته به این معنی نیست که هیچ مشکل و مانعی در زندگی شما وجود نخواهد داشت. مشکلات همیشه وجود دارند، اما شما بهتر از پس آنها برمی‌آیید و کاملا آماده هستید.
  • توسعه فردی و یا توسعه شغلی و حرفه‌ای یک فرایند مستمر در خصوص ارزیابی نیازهای آموزشی هر فرد و برنامه‌ریزی برای رفع این نیازها است. این فرایند به شما کمک می‌کند که در خصوص دانش، عملکرد و یا موفقیت‌های خود فکر کنید و برای ارتقا و پیشرفت فردی، تحصیلی و آموزشی خود برنامه‌ریزی نمایید.

جنبه‌های متفاوت بهبود فردی و توسعه فردی

بهبود و توسعه را به دو جنبه اصلی تقسیم می‌کنند:

  • بهبود و توسعه جسمی
  • بهبود و توسعه ذهنی

البته در کنار این ها جنبه‌های روحی و روانی نیز باید در نظر گرفته شوند؛ اما این جنبه‌ها به‌طور کاملا تخصصی، به‌ وسیله روانشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرند

از کجا باید شروع کرد؟

قدم اول این است که یک نگاه صادقانه به زندگی و شرایطتتان بیندازید و ببینید چه چیزهایی باید تغییر کنند. بعد نقشه بکشید که چطور این تغییرات را انجام دهید. مسلما انجام هر کار با ارزشی به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، پس اگر می‌خواهید زندگیتان را تغییر دهید باید بدون وقفه تلاش کنید که گاهی خیلی هم آسان نیست. توسعه فردی در ...