سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت های قفل الکترونیکی و مکانیکی

بیشتر افرادی که قصد خرید قفل های الکترونیکی را دارند این سوال را میپرسند که این قفل با قفل های سنتی و مکانیکی ای که خریداری میکنیم چه تفاوت هایی دارند، و کدام یک از آنها بیشتر میتوانند بهتر پاسخگویی نیازشان باشند؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ادامه این نوشته تفاوت های قفل الکترونیکی و مکانیکی را بررسی کنیم.

قفل مکانیکی چیست؟

این قفل ها، همان قفل هایی هستند که از گذشته از آنها استفاده میکنیم و با استفاده از کلید باز میشوند، هنوز هم روی درب اکثر ادارات و خانه ها این قفل ها نصب شده اند.
مشکل این قفل ها امنیت پایین و آسان بودن سرقت از آنها است، سارقان به سادگی با یک سنجاق یا سیم میتوانند این قفل ها را باز کرده و به داخل ساختمان دسترسی پیدا کنند.
همچنین به این دلیل که مدت زمان زیادی است که از آنها استفاده میشوند، همه سارقان مکانیزم بازکردن آنها را میداند.
اما مزیت آنها سهولت نصبشان است، به صورتی که خودتان با یک پیچ گوشتی و بدون نیاز به تجهیزات خاصی آنها را باز کنید.

خب در ادامه تفاوت قفل الکترونیکی و مکانیکی را متوجه خواهیم شد...

قفل الکترونیکی چیست؟

قفل الکترونیکی از جدیدترین تکنولوژی های امنیتی دیجیتالی است که به جای کلیدهای مکانیکی از رمز، کارت و یا اثرانگشت باز میشود. انرژی مورد استفاده برای کار کردن قفل های الکترونیکی توسط برق یا باتری های قلمی تولید میشود.
امکان سرقت از این قفل ها به دلیل تکنولوژی پیشرفته ای که دارند تقریبا غیر ممکن است. اما نصبشان نیاز به دانش فنی است و حتما باید نحوه نصبشان را بدانید.
قفل های الکترونیکی معمولا به تلفن همراه نیز متصل میشوند و میتوان آنها را از راه دور به صورت ریموت کنترل و کرد و وارد خانه شد. از برترین برند های تولید کننده قفل کارتی و الکترونیکی میتوان به برند: یوکا، سامسونگ و یال اشاره کرد.